Zajęcia

Zajęcia na torze

Najwięcej zrobimy jeżdżąc autem po torze. Nawet podczas trwającej raptem 15-20 minut sesji na treningu/track dayu można z poziomu fotela pasażera wychwycić wiele błędów, znaleźć wiele miejsc do poprawy jak i wprowadzić początkującego kierowcę do podstaw jazdy sportowej.

Zajęcia na torze są możliwe w formie pojedynczych sesji, treningów tzw. half day oraz full day, czyli jestem do dyspozycji podopiecznego przez pół treningu (zazwyczaj około 3 godzin) lub przez cały trening/trackday/zawody (zazwyczaj około 6 godzin).

Tory na których prowadzę zajęcia to przede wszystkim Tor Poznań, Silesia Ring oraz Tor Krzywa. Na życzenie podopiecznego i po wcześniejszym ustaleniu logistyki – jestem w stanie dojechać na każdy tor wyścigowy, włącznie z kilkudniowym wyjazdami zagranicznymi.


Do zajęć na torze należy się odpowiednio przygotować – zarówno samego siebie jak i samochód. 

Przede wszystkim dobrze się wyspać i być wypoczętym. Nie polecam pić alkoholu w wieczór poprzedzający jazdę na torze – żaden szanujący się kierowca wyścigowy tego nie robi!
Nie jeździmy po torze jeśli jesteśmy chorzy, cokolwiek nas boli lub jesteśmy pod wpływem jakichkolwiek leków mogących mieć wpływ na czas reakcji, skupienie, wzrok czy pracę serca.
Zakładamy lekkie wygodne obuwie zakrywające całą stopę (crocsy i japonki odpadają! 🙂 najlepiej o jak najcieńszej podeszwie i będące przy tym możliwie najwęższe aby precyzyjnie korzystać z pedałów w samochodzie. Zawsze zabieramy ze sobą własny kask do jazdy na torze a ja bardzo polecam swoim podopiecznym jazdę w rękawicach – chociażby kartingowych.

Sprawdzić poziom wszystkich płynów – przede wszystkim hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego.
W samochodzie nie może być żadnych wycieków.
Samochód musi posiadać sprawne i najlepiej świeże (nowe) hamulce oraz opony.
Sprawdzić ciśnienie w oponach – warto mieć przy sobie miernik ciśnienia ponieważ rośnie ono w trakcie jazd.
Samochód musi mieć sprawne i bezpiecznie zamontowane pasy bezpieczeństwa dla kierowcy oraz pasażera.
W samochodzie (w kabinie) nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty (np. butelka wody czy perfumy).

ZAJĘCIA NA SYMULATORACH

To czas spędzony na wirtualnym torze wyścigowym – przy wykorzystaniu popularnych symulatorów wyścigowej jazdy np. Assetto Corsa, iRacing czy mniej popularny Project Cars 2.

Zajęcia są możliwe we Wrocławskich centrach simracingu – preferuję zdecydowanie Simracing School przy ul. Rakietowej, jednak są możliwe dowolne miejsca, włącznie z treningiem w domu u podopiecznego na jego własnym sprzęcie – czyli zajęcia z dojazdem.

Na symulatorze jesteśmy w stanie przygotować się do jazdy na każdym wybranym przez nas torze wyścigowym, opracować właściwą linię przejazdu, punkty hamowania, punkty skrętu, pracować nad prawidłową pracą gazu jak i szlifować jedną z najważniejszych sztuk sportowej jazdy czyli hamowanie. Do tego ostatniego potrzebne są właśnie profesjonalne symulatory o zaawansowanej konstrukcji czujnika pod pedałem hamulca – bez niego nauka hamowania na symulatorze może się okazać bezskuteczna w stosunku do rzeczywistości!

Czas trwania treningu indywidualnego na symulatorze to najczęściej 60-90 minut, maksymalnie do 90 minut za jednym razem. Jazda na symulatorze wymaga dużego skupienia uwagi, koordynacji pracy rąk, nóg, oczu i naszego umysłu – powyżej takiego czasu stajemy się już nieuważni a trening przestaje być skuteczny.

To tak samo jak w przypadku prawdziwej jazdy na torze – podczas całodziennego trackdaya nasza łączna ilość czasu jazdy po torze w 15-20 minutowych sesjach rzadko kiedy przekracza 90 minut – jednak mamy długie przerwy i czas na regenerację. Tutaj pracujemy np. godzinę bez przerwy aby maksymalnie wykorzystać wspólny czas.

 

KONSULTACJE INDYWIDUALNE

Czasami musimy po prostu poświęcić czas na rozmowę – gdyż podczas zajęć zarówno na torze jak i na symulatorze z racji kosztów wynajmu toru czy symulatora chcemy skupić się w maksymalnym stopniu na praktyce. Każdy kierowca, jak i każdy posiadacz samochodu, który chce jeździć szybciej – potrzebuje dawki wiedzy i analizy tego co robi.

W ramach konsultacji możemy:

  • omawiać tzw. onboardy – czyli szczegółowo obejrzeć Twoje przejazdy bądź innych zawodników dostępne w sieci i szukać wspólnie obszarów wymagających pracy, czy zmiany. 
  • omawiać telemetrię jak i dane diagnostyczne z twoich przejazdów jeśli tylko posiadasz takie dane
  • przygotowywać się do jazdy na danym torze, np. gdy jedziesz na nowy tor po raz pierwszy,
  • omawiać modyfikacje w Twoim samochodzie aby lepiej prowadził się podczas sportowej jazdy i szukać rozwiązań z tym związanych 
  • omawiać kwestie efektywnego wydawania środków na to co da Tobie największe efekty w najszybszym czasie – jest to bardzo nieoczywista rzecz, jednak wiele osób często przeinwestowuje nie ten obszar, który tego wymaga aby jeździć szybciej
  • przygotowywać się do startu w konkretnych zawodach – od logistyki, przez przygotowanie auta po zachowanie się podczas samych zawodów w ramach danego cyklu aby osiągnąć założone maksimum danego dnia
  • omawiać aspekty psychologiczne związane z jazdą sportową – czasami 90% naszego wyniku zależy od tego co mamy w głowie

 

 

WYNAJEM AUT DO TRENINGÓW

Nie posiadasz własnego auta a chciałbyś uczyć się jazdy torowej – żaden problem! 

Posiadam bazę kontaktów i zaufanych dostawców aut sportowych na wynajem wraz z transportem jak i pełną obsługą serwisową na torze. 

Mogę zorganizować dla Ciebie samochód w formacie “all inclusive” – który będzie dostarczony na tor, zatankowany a ty razem ze mną wsiądziesz za kierownicę i skupisz się w 100% tylko i wyłącznie na sportowej jeździe!

KOSZT TRENINGÓW / WSPÓŁPRACY

Bardzo ciężko jest podać standardowy sztywny cennik dla takich zajęć, ponieważ motorsport ma to do siebie, że każdy trening jest inny, jeździmy i spotykamy się w różnych miejscach i czasie, jeździmy różnymi samochodami czy symulatorami a wszystko to ma wpływ na wycenę takich zajęć.

Możemy przyjąć, że pojedyncza godzina mojej pracy z podopiecznym poza torem wyścigowym będzie kosztować w zakresie 200-300zł netto jednak dokładna kwota będzie zależała od wielu zmiennych – kiedy, gdzie, jak, na czym będzie polegała praca.  Na torze wyścigowym podczas imprez typu trackday to koszt w okolicach 200-300zł netto za pojedynczą sesję i dopasowane już do całości treningu z podopiecznym kwoty za pół dnia lub cały dzień pracy, kiedy jestem na torze cały dzień do Twojej dyspozycji. W przypadku wyjazdów na tory – dojdą koszta dojazdów noclegów itp. – możemy założyć, że w “najgorszym” przypadku czyli mój dojazd z noclegiem na tor wyścigowy znajdujący się kilkaset km. ode mnie + cały dzień pracy na torze to kwota rzędu kilku tys złotych. Wystawiam faktury vat, posiadam w PKD m.in działalność szkoleniową jak i organizację imprez – w przypadku np. imprezy firmowej / potrzeby faktury na usługę dla grupy osób.

Cena za pojedynczą godzinę współpracy będzie oczywiście malała w ramach umówienia się na stałą pracę na dłuższy okres – np. w pakiecie 10 godzin czy współpracy całosezonowej.