Samochody wyścigowe i nie tylko
Na tej stronie zebrałem samochody, którymi miałem przyjemność ścigać się na torach zarówno w Polsce jak i za granicą. Część z nich to auta wyścigowe i pucharowe a niektóre to auta zdolne do legalnej jazdy po ulicy.

RADICAL SR4
W sezonie 2025 ścigam się Radicalem SR4 w barwach czeskiego teamu wyścigowego Radicalteam Praha. Pierwszy w życiu bolid wyścigowy, za którego sterami walczymy o tytuł mistrzowski w serii wyścigów długodystansowych ARC Endurance w najwyższej dywizji 6 oraz w klasyfikacji generalnej.
Setup: RWD, 1.3L Hayabusa, 202KM, 430kg
Onboardy z różnych torów wyścigowych na tym kanale.

BMW E46 330Ci Supercharger
Mój własny samochód do zawodów Time Attack. Początki były skromne – kupiłem ten samochód w 2019 roku jako najtańszą możliwą treningówkę do zajechania… skończyło się na „projekcie życia”, aucie które dało mi najwięcej godzin za kierownicą na torach wyścigowych i dowiozło mnie na podia najbardziej prestiżowych zawodów time attack. Jest to najbardziej zmodyfikowane i zaawansowane auto na tor jakie kiedykolwiek posiadałem, mam z nim wielką więź i na ten moment ma u mnie dożywocie 🙂
Setup: RWD, 3.0 M54B30, kompresor Rotrex, 360KM 400nm, 1250kg, klatka, bodykit laminat m3, szyby poliwęglan, pełne aero, automatyczna skrzynia 8HP zmodyfikowana do wyścigów, zaawansowana elektronika Ecumaster, RaceTCS, TurboLamik, system gaśniczy, duże hamulce, zmodyfikowane zawieszenie, swirl pot, zaawansowane chłodzenie dyfra, skrzyni, silnika.
Film o tym aucie w tym linku.
Onboardy z różnych torów wyścigowych na tym kanale.

MINI R53 Super S cup
Samochód pucharowy wg specyfikacji klasy Super S Cup w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski obsługiwany przez Drive Squad – razem z jego właścicielem Adamem Karkuszewskim osiągnęliśmy podium w klasie w sezonie 2024 Mistrzostw Polski Endurance, za każdym razem na podium w sezonie. Jest to bardzo lekki i zwinny samochód pozwalający przekraczać swoje limity psychologiczne na torze, świetnie przygotowany przez ekipę Drive Squad na każde zawody.
Setup: FWD, 1.6 kompresor, 230HP, 1025kg, klatka FIA, skrzydło, zawieszenie BC racing, ostry wałek rozrządu, szpera, elektronika ECUMaster, lekkie szyby i elementy nadwozia, lekkie felgi Sparco.

BMW 130i endurance 'jedinka’
Samochód do wyścigów długodystansowych zbudowany i obslugiwany przez RadicalTeam razem z którymi ścigałem się w 2022 i 2023 roku – za sterami tego auta osiągnęliśmy tytuł Wicemistrza w Dywizji 4 w sezonie 2023 międzynarodowej serii ARC Endurance. Samochód bardzo sztywny, niezawodny, prosty w swojej konstrukcji i skuteczny. Jeden z wolniejszych w klasie jednak nadrabia dużym zasięgiem na baku paliwa oraz niezawodnością.
Setup: RWD, 3.0 benzyna ok 250HP, automatyczna skrzynia 6hp, big brake kit 6tłok, bak paliwa 120 litrów na miejscu pasażera, klatka, pełne aero, wide body kit.
Film z mojego pierwszego startu tym autem w tym linku.

SEAT LEON CUPRA TCR
Dzięki życzliwości kolegi Rafała Gierasa – Spec Car Racing – miałem przyjemność testować wyścigowego TCRa na Torze Poznań. Samochód okazał się być czymś zupełnie innym niż zawsze myślałem – jest wyjątkowo fizyczny, surowy, wymaga wyjątkowych umiejętności, precyzji prowadzenia i ogromnych 'cojones’ aby tym dowozić dobre czasy.
Setup: FWD, 2.0 turbo benzyna, ok 350HP, skrzynia DSG do motorsportu, zaawansowana elektronika, hamulce AP racing, samochód fabrycznie przygotowany do wyścigów przez dywizję Seat Motorsport, bez homologacji drogowej.
Onboard z tych testów w tym linku.

ford mustang ’foxbody’ endurance
Samochód wyścigowy należący do teścia mojego kumpla, dzięki któremu miałem przyjemność wystartować w 2 wyścigach endurance w Kaliforni na torze Willow Springs w Stanach Zjednoczonych. 100% analog, gaźnik, potężny moment obrotowy z silnika V8 i zero systemów wspomagajacych jazdę. Trochę taki amerykański Polonez do motorsportu z 430-konnym piecem i sportowym zawieszeniem 🙂 Jazda takim autem w wyścigu na pustyni to moment kiedy naprawdę czujesz, że żyjesz!
Setup: RWD, 5.0 V8 430HP, klatka, 120L bak paliwa, customowe niezależne zawieszenie z przodu z pełną regulacją, system gaśniczy, brak szyb bocznych (wymogi na torach w wyścigach w USA)
Film z tych wyścigów w tym linku.

porsche cayman 981
Moje pierwsze w życiu Porsche. Usłyszałem kiedyś, że Petrolheadzi dzielą się na dwie grupy – tych co jeszcze nie mają Porsche i tych co już jeżdżą Porsche, i jest w tym dużo racji. Odkąd wszedłem w świat wyścigów, przejechałem się pierwszy raz sportowym Porsche, wiedziałem, że to auto dla mnie. Seryjny samochód o małej mocy oferuje niewiarygodne osiągi i perfekcyjny balans potrzebny aby z przyjemnością jeździć po torach takich jak Nurburgring.
Setup: RWD, 2.7L H6, 270HP, sprężyny H&R, sportowe klocki Ferodo, opony Michelin PS4S, lekkie koło zamachowe, sportowy wydech, bodykit GT4, felgi 911 991.
Onboard z okrążenia po Nurburgring w tym linku.
Film o aucie w tym linku.

nissan r35 gt-r black series
Najbardziej nierealne z marzeń jakie udało mi się w życiu zrealizować. Każdemu maniakowi japońskich samochodów ten wóz będzie się śnił po nocach i tak było ze mną. Mimo, że w momencie kupowania go, wiedziałem już, że to nie jest do końca to czego potrzebuję, bo już wtedy marzyłem o Porsche, jednak to jest coś co trzeba przeżyć. Satysfakcja z posiadania tego auta i przejechania nim po Nurburgring jest nie do porównania z niczym. Za kierownicą tego samochodu zdałem licencję wyścigową na Torze Poznań!
Setup: AWD, 3.8TT, 600HP, wydech 3,5″, strojenie Ecutek, hamulce DBA + Ferodo, felgi BBS CHR, carbonowe skrzydło, canardsy, dyfuzor tył, dokładki Maxton.
Film o tym aucie w tym linku.

nissan Skyline r34 time attack
Bez dwóch zdań najbardziej emocjonujące i największe zrealizowane motoryzacyjne marzenie, które każdy z nas miał od drugiej cześci Szybkich i Wściekłych. Samochód posiadałem przez 5 lat i przygotowałem do jazdy na Track Dayach na Torze Poznań, nim także zaliczyłem Nurburgring. Wielka przygoda i ciężka droga do uzyskania zadowalającej mnie formy i osiągów tego auta.
Setup: RHD JDM, RWD, 2.5T, 500HP, manual, turbo Garrett GT30, elektronika Ecumaster, zawieszenie ISC Racing, bodykit GTR, skrzydło Shift-R, hamulce DBA/Ferodo
Filmy o tym aucie tutaj.

honda prelude turbo
Moja pierwsza motoryzacyjna miłość, od streetracingu do torów wyścigowych, w tym samochodzie było wiele silników i wiele setupów, zarówno wolnossące jak i doładowane, z Preludami spędziłem 8 lat. Ta ostatnia była naprawdę szybka na wprost, byłem nią na Nurburgring 2-krotnie, i właśnie nią zaliczyłem swoje pierwsze jazdy na torach w Polsce oraz pierwszy Tor Poznań Track Day.
Setup: FWD, 2.2 turbo, 340hp 400nm, szpera, krótka skrzynia, turbo TD05 EVO, odelżona, poszerzona, BBK Brembo, zawieszenie ZEAL, mnóstwo customu wykonanego przez Roberta RBT przy tym aucie