tory wyścigowe
Na tej stronie zebrałem tory wyścigowe na których miałem możliwość zarówno ścigać się zawodniczo jak i jeździć w formie Track Day lub tzw. jazd turystycznych. Wszystkie te tory są w zasięgu Twojej ręki jeśli tylko zechcesz po nich jeździć, a ja mogę przygotować Cię do świadomej sportowej jazdy po nich. Znajdziesz tu podsumowanie najważniejszych informacji i moich podpowiedzi o tych obiektach.

TOR POZNAŃ
Jedyny tor wyścigowy w Polsce posiadający homologację FIA. Jest to najszybszy i najlepszy pod względem jakości jazdy i przeżyć dla kierowcy tor wyścigowy w Polsce. Spędzony tam czas przekłada się na ogromny wzrost umiejętności, przynosi mnóstwo frajdy z jazdy a zarazem uczy respektu do prędkości oraz zasad bezpieczeństwa. To już prawdziwa jazda sportowa od 3. biegu w górę, najwolniejszy zakręt pokonuje się z prędkością około 60kmh a najszybszy nawet z prędkością 170kmh, zależnie od samochodu.
Możliwości jazdy: treningi Open Track w ramach SPORT DRIVE, track daye Tor Poznań Track Day, zawody Time Attack Cup, Miata Challange, Race Day, Vtec Cup, JAPFEST. Koszt: około 1500zł za dzień / 6 sesji.
SILESIA RING
Koszt: od 250zł za sesję 15min lub około 1200-1500zł za Track Day/Zawody.


TOR krzywa
Powstały kilka lat temu niewielki tor mieszczący się przy autostradzie A4 w miejscowości/przy węźle Krzywa. Niskie koszta korzystania z niego oraz bardzo przyjazny zespół ludzi zarządzający obiektem czyni to miejsce świetnym aby stawiać swoje pierwsze kroki lub testować samochód po zmianach. Na tym torze świetnie bawić się będzie posiadacz małego lekkiego i zwinnego auta (np. Honda Civic, Clio RS), jednak będzie on bardzo trudny dla posiadacza ciężkich mocnych samochodów (Supra, BMW M4, GT-R).
Możliwości jazdy: track daye w 2h lub 4h sesjach organizowane przez tor, zawody podczas JAPFEST. Koszt: 150zł za 2-godzinną sesję.
autodrom brno (czechy)
Koszt: ok 400-500 euro za Track Day/Zawody.


autodrom most (czechy)
Drugi co do wielkości tor w Czechach. Bardzo szybki ale przy tym techniczny tor wymagający co najmniej średniozaawansowanych umiejętności. Nowoczesna infrastruktura, świetny dojazd, wysokiej jakości nitka. Świetny obiekt aby rozwijać swoje umiejętności i wchodzić na wyższy poziom.
Możliwości jazdy: czeskie komercyjne track daye i open tracki, zawody Time Attack Cup, Track Masters
Koszt: ok 400-500 euro za Track Day/Zawody.
lausitzring (niemcy)
Koszt: ok 400-500 euro za Track Day/Zawody.


nurburgring grand prix (niemcy)
Legendarny tor wyścigowy w Niemczech, na którym odbywają i odbywały się wszelkie najwyższe serie wyścigowe od Formuly 1, przez DTM, GT3, 24H, Truck Trophy itd. Bez dwóch zdań najlepszy tor na jakim w życiu jeździłem, kombinacja wysokich prędkości, zaawansowanej infrastruktury, pięknego położenia, fenomenalnej nitki i zakrętów wciągających cię, pozwalających jechać szybko jak nigdzie indziej i do tego niespotykany wręcz mistyczny klimat tego miejsca. Każdy kto rozpoczął swoją drogę przez wyścigi powinien zaliczyć to miejsce.
Możliwości jazdy: jazdy turystyczne Nurburgring, niemieckie komercyjne track daye i open tracki, zawody German Time Attack Masters
Koszt: od 500 euro za Zawody, 35 eur za 15min sesję w jazdach turystycznych
spa francorchamps (belgia)
Koszt: 135 euro za sesję 25min w ramach public driving (tylko drogowe auta),
od 1200 euro za Track Day komercyjny.


willow springs (usa)
„The fastest road in the west” – tak brzmi slogan tego bardzo starego kalifornijskiego toru, mieszczącego się nieopodal Los Angeles. Tor jest stary, spękany, mieści się na pustyni. Jest to jednak legendarne miejsce wielu kluczowych amerykańskich wydarzeń, nagrywano tam wiele filmów w tym Ford vs Ferrari. Tor jest bardzo szybki, hamulca używa się tam sporadycznie a czas okrążenia wynika bardzo z 'cojones’ kierowców. Ukończylem dwa wielogodzinne wyścigi długodystansowe na tym torze i wg mnie mimo wielu wad tego miejsca, jeździ się tam wspaniale.
Możliwości jazdy: open testing organizowane przez tor, zawody endurance Lucky Dog Racing, zawody time attack Bimmer Challange
Koszt: od 250 USD za open testing day